keskiviikko 26. tammikuuta 2011

Reilut kolme vuotta myöhemmin

Hahaa, tässä ne ovat. Elämäni ensimmäiset villasukat valmistuivat viime viikolla. Täytyy sanoa, että olen niistä ylpeä. En ole pitkään aikaan neulonut sileää neulosta, ja kieltämättä olin yllättynyt näin siististä lopputuloksesta. Raidoitettu lanka (7 veljestä) vauhditti neulomista mukavasti, sillä aina oli pakko tehdä vielä yksi väri. Nämä sukat tein 3,5 mm puikoilla Novitan perusohjeella. Minun jalkaani ne ovat aavistuksen löysät vaikka käsialani melko napakkaa onkin. Seuraavissa sukissa (kyllä, jäin sukkakoukkuun... tai sukkapuikkoon) täytyy kokeilla kolmosen puikkoja.

Kuvaksi valikoitui hankalien kuvausolosuhteiden innoittamana hieman taiteellisempi kuva. Alakerran naapuri on valokuvaaja, ehkä alan viedä töitäni hänelle kuvattavaksi, kun omassa kamerassa ei näytä olevan tarpeeksi potkua...

2 kommenttia:

  1. Sanoisin,että jos sinulla on napakka käsiala,mutta sukat on silti liian isot sun jalkaan,ni kokeile pienempää silmukkamäärää.Itellä on suht "normaali" käsiala,ja teen naisten sukat 44s.Ja tää on todettu hyväksi silmukkamääräksi.Niin,ja puikot on 3.5mm Novitan ohjeet on ihan mitä sattuu,oon huomannut.Sukissa ainaki mulla on,et saa aina kokoa pienemmän tehdä.Ohjeissa sanotaan et naisen sukkiin 48s mutta se on ihan liikaa.

    VastaaPoista
  2. Hahaa, varsin hyvä pointti. Kiitos vinkistä.

    VastaaPoista